Tess Prinsess

En blogg om Erics, Lisas och framför allt Tess´s liv i storstaden Göteborg.

Sjukhus besök.... 06:00

3 mars 2009

Så var det dags för ett besök på blåstjärnan igen... Stackars Tess, hon tycker inte om det! Den här gången bar det iväg på grund utav inåtnysingar eller dragningar kanske man ska kalla det. Hur som helst, jag hade kollat upp lite vad det kunde tänkas vara och det allt tydde på att lilltjejen drabbats av noskvalster. Vi fick snabbt en tid för undersökning, så jag Tess och Dino (Tess kompis) som var på besök under dagen gick ned till bilen och så bar det iväg. Väl framme på blåstjärnan var Tess lite skrajsen, det var inte populärt att bli vägd eller få sitta och vänta på veterinären inne i ett besöksrum (Tess passade på att gömma sig under handfatet). Dessvärre för henne hittade veterinären henne... När väl veterinären gjort en undersökning på Tess och jag berättat om hennes symptom så sa hon att hon också trodde inåtdragningarna berodde på noskvalster. Jag kunde andas ut.. glad att det inte var något allvarligare! Vi firade med ett nytt halsband åt Tess för hon hade varit så duktig. Ett snyggt Rogz halsband blev det som passar för en tuff och flickig tjej som Tess.



Väl hemma kunde Tess släppa all rädsla, och skönt var ju det! Här kan ni se en film på när Tess precis hoppat ur bilen och leker lite med Dino i garaget! (eller... kanske mer med min mössa) :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar